Servei d'orientació

Servei d’orientació acadèmica individualitzada i personalitzada dirigida a l’alumnat de secundària i les seves famílies amb  l’objectiu d’companyar l’alumnat en la construcció dels seus itineraris personals, formatius i laborals. Aquest servei s'ofereix en alguns centres educatius de la ciutat cada matí i en l'equipament juvenil "La Kaserna" els dimarts de 16 h a 18:30 h.

Per tal de demanar cita, es pot contactar amb l'orientadora per correu electrònic, Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la., o a través de whatsapp al 662172194.

Buscant el Nord

Programa de xerrades per ajudar en la presa de decisions de cara a les preinscripcions als estudis, amb l’objectiu d’orientar als i les joves i les seves famílies en aquest canvi d'etapa. Aquest cercle de xerrades es duu a terme  de gener a març, i durant la Fira de l’Ensenyament d’Igualada.

Veure les xerrades

Necessites orientació? T'ajudem!

Vols estudiar però no saps què? O no saps on fan el batxillerat que t'interessa? Potser vols posar-te a treballar? O no tens gens clar què fer? Utilitza el mapa de recursos per descobrir quines opcions tens!

Veure el mapa
 
 

El Servei d'Orientació d'Àmbit Comunitari (SOAC) s’emmarca dins el Pla Educatiu d’Entron (PEE) i respon al primer objectiu dels PEE "Contribuir a la millora de les condicions d’escolarització i a l’èxit escolar i educatiu".

Així doncs, té com a missió, facilitar l’orientació i l’acompanyament de l’alumnat i de les famílies a partir dels zero anys, especialment en la transició entre etapes educatives i situacions de vulnerabilitat, i fins a la consecució dels ensenyaments postobligatoris.

Objectius:

  • -Millorar les expectatives d’èxit educatiu d’aquells joves que un cop acabada l’etapa obligatòria no han graduat o es troben en risc d’abandonament.
  • -Facilitar la construcció d’itineraris educatius personalitzats que connectin els aprenentatges formals i no formals.
  • -Contribuir a reduir la segregació escolar i minimitzar els seus riscos.
  • -Contribuir a reduir l’absentisme i l’AEP.
  • -Col·laborar en la detecció precoç de les necessitats educatives i les situacions de risc o vulnerabilitat.
  • -Promoure l’escolarització 0-3 i els espais familiars.